css drop down menu by Css3Menu.com

 Határtalanul Erdélyben - beszámoló

Napjaink iskolája

 

      IIskolánkban tanuló cca. 200 gyermek nevelését-oktatását 17 főállású pedagógus látja el. A gönci Károlyi Gáspár Általános Iskolában, a 2022/2023. tanévben a létszámok figyelembe vételével évfolyamonként egy, a második évfolyamon 2 osztály működik. Az eltérő képességek és tanulói igényekre való tekintettel, változatos eszköztárral dolgozunk. Cél: a tanulók alapvető készségeinek, képességeinek alakítása, fejlesztése. Intézményünkben gyógypedagógus végzettségű tanítók is dolgoznak, akik a különleges bánásmódot igénylő tanulók fejlesztését végzik. Szakkörökkel és művészetoktatással/citera, furulya, néptánc, zongora, képzőművészet/ egészítjük ki szolgáltatásainkat. A digitális eszközök mindennapi használatát tudjuk biztosítani informatika szaktanteremmel. Tanulóinknak Tablet használatot biztosítunk a tanórákon. A gönci iskolások minden évfolyamon úszásoktatáson vesznek részt. Szaktanáraink felkészültsége és végzettsége minden feltételt biztosít a nevelő-oktató munkához. A KRÉTA elektronikus naplót, mint a legkorszerűbb informatikai technológiákat ötvöző elektronikus iskolai osztálynaplót használjuk intézményünkben.Tanítványaink a beiskolázási körzetből és a következő településekről érkeznek hozzánk: Gönc, Göncruszka, Hidasnémeti, Kéked, Pányok, Telkibánya, Zsujta.

A
nevelő oktató munka alapelvei, célja (pedagógiai hitvallás):

A Károlyi Gáspár Általános Iskola pedagógiai céljainak meghatározásakor figyelembe vettük hagyományainkat, a társadalmi, települési viszonyokat, a fenntartó és az iskolahasználók igényeit. Ezen elvárások összegzéseként határoztuk meg a nevelési filozófiát, az elfogadható pedagógiai alapelveket és célokat.

Az iskolának olyan pedagógiai alapelveket kell követnie, amelyek az örök emberi értékeket veszik alapul, (pl. tisztesség, tudás, stb.) ugyanakkor alkalmazkodnak a változó világhoz is. Olyan ismeretek átadására kell törekedni, amelyek tapasztalatra és tudományos módszerekre alapozottak, a hangsúlyt a logikus gondolkodás gyakorlására, a változó környezet megismerésére és a környezethez való alkalmazkodásra kell tenni. Az iskola tanterveiben az ismeretszerzést, a problémamegoldást, az "életre" való felkészítést szükséges előtérbe helyezni.

Az iskola életében a gyermekközpontúság dominál. Nagy hangsúlyt helyezünk a gondolkodás, a készség- és képességfejlesztésre, a magatartásformák kialakítására. Fontos feladat a hagyományos értékek, a kulturális örökség átadása. Iskolánkban olyan légkört kívánunk teremteni, ahol tanulóink jól érezhetik magukat.

Ennek keretében:

A pedagógiai programból fakadó általános feladatként határoztuk meg

Tanórán kívüli, délutános foglalkozások (felzárkóztatás, képességfejlesztés, tehetséggondozás):

Alsó tagozatban 3 csoportban napközi , a felső tagozatban 2 csoportban tanulószobát vehetnek igénybe a tanulók. Azok a gyermekek, akik az előző csoportok munkájában nem vesznek részt, vagy csak részben, szakköri foglalkozásokon fejleszthetik képességeiket. Az alsó tagozatban választható szakkörök: bábszakkör, könyvtár. A felső tagozatban: informatika, robotika,  énekkar, asztalitenisz, ISK,  könyvtár. A 7-8-os tanulók számára felvételi előkészítőt szervezünk, magyarból, matematikából.

A képességfejlesztés területén a tehetséggondozás és a hátrányos helyzetű tanulók szocializációja érdekében iskolánkban működik a Széptan Művészeti Iskola, melynek szolgáltatásait (furulya, citera, zongora, képzőművészet, néptánc) igénybe vehetik a gönci diákok.

A külsőleg igényesen felújított, szép, népies udvari játszótérrel, és minden tantárgyhoz megfelelő szakos ellátással rendelkező iskolánkba szeretettel várjuk a diákokat.